Spojit antenni stozaru s hromosvodem?

ing. Jan Galuszka konference na ei.cz
Čtvrtek Únor 9 11:58:05 CET 2012

Umisteni paraboly nemusi byt vysoko, hlavne aby videla na satelity.
Takze ja mam parabolu ve vysce cca 2 metry a v pripade potreby si ji mohu
posunout, natocit ze stafli
Jelikoz hromosvod je cca 4 metry vys, tak uzemneni neresim.

Umisteni na komine nebo na strese je zbytene skomplikovane.
Na stenu konzolka, tri diry, tri srouby a hotovo , hlavne aby videla na jih

S pozdravem
               ing. Jan Galuszka (tel. 00420-603531605, mail:
jan na galuszka.cz )

FANDA elektronik s.r.o. , Těrlická 475/22, 735 35 Horní Suchá,jednatel: ing.
Jan Galuszka
Tel.: 00420-603531605, E-mail:  info na fanda.cz , WEB: WWW.ELEKTRONIKA.CZ
IČO: 62301802, DIČ: CZ62301802, registrace: Krajský obchodní soud v Ostravě,
oddíl C, vložka 7862

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Zíka Aleš Ing.
Sent: Thursday, February 09, 2012 11:50 AM
To: HW-news
Subject: Spojit antenni stozaru s hromosvodem?

	Zdravím,

	podlehl jsem nátlaku rodiny a pořídil domů satelitní přijímač, takže
až odejde zima, čeká mě instalace paraboly na střechu, a řeším problém,
jestli stožár spojit s hromosvodem nebo ne.
	Pokusil jsem se to znázornit na následujícím obrázku:
http://dl.dropbox.com/u/2021481/Antena.JPG , ta červená čára vlevo od komína
je budoucí stožár. Bude čouhat si metr ze střechy, ale je tu i varianta ho
zkrátit (sháněl jsem 1,5m dlouhý, ale nekratší mají 2 m) a nechat jen cca 30
cm pahýl, na který půjde chytit držák paraboly.
	Pod střechou na půdě ho chci přišroubovat k trámům a nevím, jestli
je lepší ho nespojovat a bát se přímého zásahu, nebo ho spojit a bát se, že
při zásahu hromosvodu si přes stožár zatáhnu blesk na půdu...

	Jaký je váš názor, případně kam stožár posunout, aby to vycházelo
líp?
	Níž po střeše jít nemůže, protože tam je podkroví a sádrokartony a
nemám ho jak připevnit (možná jedině úplně vlevo, kde je lodžie), vlevo
vpravo s ním můžu šoupat celkem volně. Střecha je téměř přesně na jih, takže
parabola s ní bude plusmínus rovnoběžná. Držák na fasádu je až poslední
možnost, manželce se nelíbí ;-)

	Díky za rady a postřehy,

	Aleš Zíka
	http://results.cz