už OT: ponuka prace - školství v hajzlu

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Čtvrtek Únor 9 11:53:18 CET 2012

Tak za sebe můžu napsat, že jsem nějakou dobu byl v kontaktu s pár lidma
z ČSSZ (tedy stejné ministerstvo, stejný bordel, jen jiná SW výbava) ..
narozdíl od toho ÚP to fungovalo podobně jako je popsáno v postnutém
dokumentu, tedy aplikace se zadávaly nejnižší nabídce, agenda rozdělená
do snad deseti různých IS, které spolu nekomunikovaly, všechno bylo
potřeba ověřovat na více místech, přepisovat. Vzniká neuvěřitelné
zpoždění při řešení jakýchkoliv specialit, patche zákonů, které byly
schváleny před dvěma lety, se začínají programovat dva měsíce před
termínem a pak se půl roku opravují, aby se to dostalo do nějakého
funkčního stavu. Nechci říct většinu, ale část problémů mají za vinu
sami uživatelé, resp. prostředí, které tam vyrostlo. Úředníci se
většinou drží zuby nehty, nějaké učení nebo všeobecný přehled vůbec není
potřeba. Když nevím, prostě nevím, zajděte si někam jinam. To samé s
počítači. Tupé ovce, které jen dělají, co se jim řekne, nikdo nikdy
nepřišel s tím, proč to funguje takhle a proč by to nemohlo jít jinak,
což by bylo lepší. I kdyby, feedback se někam na ministerstvo nedostane,
musí projít po stromě vedoucích a nikdo si nelajze nějaké "stížnosti",
že něco nefunguje, aby se nekrouhly odměny. Pokud si někdo dovolí tu
hierarchii obejít, má (čti měl) VELKÝ problém.
TV