Spojit antenni stozaru s hromosvodem?

Zíka Aleš Ing. Ales.Zika na pel.br.ds.mfcr.cz
Čtvrtek Únor 9 11:50:12 CET 2012

	Zdravím,

	podlehl jsem nátlaku rodiny a pořídil domů satelitní přijímač, takže až odejde zima, čeká mě instalace paraboly na střechu, a řeším problém, jestli stožár spojit s hromosvodem nebo ne.
	Pokusil jsem se to znázornit na následujícím obrázku: http://dl.dropbox.com/u/2021481/Antena.JPG , ta červená čára vlevo od komína je budoucí stožár. Bude čouhat si metr ze střechy, ale je tu i varianta ho zkrátit (sháněl jsem 1,5m dlouhý, ale nekratší mají 2 m) a nechat jen cca 30 cm pahýl, na který půjde chytit držák paraboly.
	Pod střechou na půdě ho chci přišroubovat k trámům a nevím, jestli je lepší ho nespojovat a bát se přímého zásahu, nebo ho spojit a bát se, že při zásahu hromosvodu si přes stožár zatáhnu blesk na půdu...

	Jaký je váš názor, případně kam stožár posunout, aby to vycházelo líp?
	Níž po střeše jít nemůže, protože tam je podkroví a sádrokartony a nemám ho jak připevnit (možná jedině úplně vlevo, kde je lodžie), vlevo vpravo s ním můžu šoupat celkem volně. Střecha je téměř přesně na jih, takže parabola s ní bude plusmínus rovnoběžná. Držák na fasádu je až poslední možnost, manželce se nelíbí ;-)

	Díky za rady a postřehy,

	Aleš Zíka
	http://results.cz