OT Re: ponuka prace

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Únor 9 11:39:35 CET 2012

O skolach, zvlaste tech VS, mam sve mineni - jednu jsem nedodelal hned
po gymplu, kdy jsem byl vyhozen od zkousky z programovani nejakou
blondatou RNDr. po tom co jsme jako jedini resili zapoctovou ulohu -
sachova analyza - nikdo ji nechtel a my jsme prisli pozde na cviceni.
Vyvedli jsme ji s kamosem i v grafice - podotykam v Turbo Pascalu na
PP06 - dle vyucujiciho neco takoveho bylo predmetem 5. rocniku se
zamerenim na graficke ulohy. Ja videl pocitac prvne az na VS, kolega mel
naskok - ten delal na stredni skole na TEMS 80. ;-)
Byl jsem vyhozen od zkousky zminenou nanou po dotazu jaky byl prvni
pocitac na svete - naprosto bezelstne jsem zalovil v pameti a zacal
vypravet o ENIACu nacez jsem byl prerusen ze to je spatne, ze prvni byl
nejakej mechanickej bazmek snad v 17 stoleti a ze az se to doucim at
prijdu. Me tyhle veci silene nasravaji a tak jsem usoudil, ze to nemam
zapotrebi. To bylo v roce 1992.
V roce 2001 jsem usoudil, ze bych si mohl dodelat aspon bakalare -
dalkovym studiem zde na JCU - otvirali obor Merici technika. Sel jsem na
prijimacky bez pripravy po 10 letech ze skoly - 99% lidi kolem me co
jsem videl bylo rovnou cerstvi absolventi strednich skol - kdyz jsem
videl ulohy v zadani tak jsem myslel, ze jsem na prijimackach na
stredni. I tak panovalo mezi uchazecema zdeseni co to tam je. Matne si
pamatuji, ze tam bylo vyresit rovnovahu na zavesu (matematicky a
graficky), nejaka uloha na Ohnmuv zakon a snad nejaka soustava rovnic -
za 10 minut jsem odchazel. Nechci kecat jestli jsem byl prijat jako 4.
(nepamatuju se uz) v poradi rozhodne jsem byl do 10. mista - moje zena
si myslela ze me vyhodi kdyz jsem se neucil - a byla naprosto v soku,
kdyz mi prislo, ze me berou.
Dopadlo to ovsem uplne stejne - po pul roce jsem se pohadal s ucitelem
na programovani - kdyz mi pri zkousce zacal opravovat syntakticke chyby
ve zdrojaku (opet Turbo Pascal), kdy jsem v nem v te dobe vubec nepsal a
na me namitky, ze to ze mi chybi na konci radku strednik (psali jsme to
na papir) mi vypise kompiler hned na zacatku prekladu a neni vubec
dulezitej - zrafali jsme se opravdu vydatne - myslel jsem ze ho smejkne
(coz se mu nedavno opravdu stalo).

Nevim mozna jsem jen nemel kliku, ale posledni slusny ucitele jsem mel
na gymplu - se kteryma jednak byla sranda a druhak umeli problem
vysvetlit a umeli pridat i neco navic co nebylo v osnovach.

Takze VS produkuji jen takovou uroven absolventu, ktera velmi presne
odpovida tomu co na tech skolach uci.

Muj osobni nazor je, ze zlo prislo s tim, kdy skoly zacaly dostavat
prispevek na zaka - zacalo presne v dobe kdy jsem sel na VS po gymplu -
do te doby brala VS 60 lidi do tri kruhu. Od toho roku zacala skola
dostavat dotace na cloveka - takze vzaly prakticky vsechny - pres 200
lidi - nemale pro ne ani mista na kolejich (nekteri meli koleje pomalu
na urovni zrekonstruovaneho prasecaku - 30km od skoly). Ty po prvaku
vyhazeli - nas rocnik dodelalo pokud vim asi 15 lidi a pristi rok zase
nabrali 200 lidi - takze skola porad na maximu stavu, ale s minimalnima
narokama na ucitele.

Radek Vicek