Odpor vodice

Středa Únor 8 10:54:07 CET 2012

Heh, toho jsem si vůbec nevšim, u čísla 1,5 jsem předpokládal silový
vodič a těch se obvykle značí průřez. Průměr se udává u sdělovacích
kabelů, např. SYKFY, v katalogu se odpor na km udává taky, akorát že
tam píšou "odpor smyčky" a vzhledem k tomu, že jsou to páry, nemám
jasno, jestli se tím myslí jeden drát nebo dva:

http://www.prakab.cz/fileadmin/content/prakab/Vyrobky/Sdelovaci_kabely_a_vodice/SYKFY.pdf

Vzal bych údaj od toho CYKY (tam je to jistota - jeden drát) a
přepočítal si to vzorečkem pro výpočet obsahu kruhu, tzn. použít
matematiku pro základní školy ;)

P.K.