ot: voda/vzduch/tlak a veci...

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Neděle Únor 5 18:09:56 CET 2012

Haha, asi delate sisyfovsku praci. Pokud se snazite odvzdusnit nejakou
centralni vytopnu, tak to se tedy nepodari. Apokud odvzdusnujete lokalni
topeni ,tak se to asi take nepodari, protoze ta bublina je oddelena gumovou
membranou a uveznena v expanzomatu :o))
Ale odpoved na polozenou otazku take neni jednoznacna. Pokud je v epanzomatu
absolutni tlak 1 bar (relativní 0 bar), pak ma bublina objem cca 12 litru.
To je ovsem pro funkcnost topne soustavy spatne, v expanzni nadobe musi byt
vzdy pretlak, aby byla funkcni. Tedy v expanzomatu bude 1 bar (2 absolutni),
topeni musite naplnit na cca 1,5 baru, aby se v exp. nadobe vytvorila
"zasoba" vody. Expanzku zmerte, staci pneumeric, a pokud je v ni mene,
dopumpujte, ma autoventil. Pokud z autoventilu tece voda, je prdla membrana.
Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: balu na home
Sent: Sunday, February 05, 2012 4:08 PM
To: HW-news
Subject: ot: voda/vzduch/tlak a veci...

zdravim osadenstvo,
odvzdusnujem radiatory a vsimol som si zaujimavu vec. Ono je to skor
otravna vec, ale aj trochu zaujimava. Podla vsetkeho je v systeme este
celkom slusne mnozstvo vzduchu ale nedari sa mi ho dostat von. Tak sa
snazim aspon odhadnut kolko.
Ked cast systemu uzavriem a tym odizolujem od zvysku, otvorim ventil tak
mi pod tlakom vytecie asi 8 litrov vody. Kedze je vsetko v jednej rovine
a zaroven predpokladam ze radiatory ani trubky sa pruzne nehybu
domnievam sa ze ta voda bola vytlacena len bublinou, ktora je niekde vo
vnutri.
Takze otazka: Ak je system natlakovany na 2.5 baru a po jeho odtlakovani
na 1 bar (atmosfericky) sa objem bubliny zvacsi o 8 litrov aky je objem
vzduchu uvazneneho v systeme? :-)
b.