Konstrukcia DDS generatora z PE/2006 - pokracovanie

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Únor 2 13:38:19 CET 2012

>Primarne ma zaujima upgrade samotnej DDSkovej dosky a nasledna stavba;

K tomuto by som chcel dodat dve veci, mozno namet do diskusie:

1. v tom vlakne minuly rok bola spomenuta moznost vyviest aj druhy "kanal", t.j. spravit druhy rekonstrukcny filter (pripomeniem, ze tie dva kanaly u AD9854 nie su nezavisle ale su vzdy posunute voci sebe o 90 stupnov, t.j. je to myslene ako I/Q vystup)

2. medzi zaujemcami je pomerne dost radioamaterov, ktorych zaujimaju urcite pasma; DDSkou ako je teraz sa vsak nedaju pokryt VKV pasma pretoze konci "tesne" pod prvym z nich (okolo 144MHz). Pri citani datasheetov ma trklo, ze by sa dal vyuzit ten jav, ze za DACom sa nachadzaju aj zrkadlene frekvencie (nasledne dokladnejsie citanie Tvojich stranok odhalilo, ze sa o tom tiez zmienujes na http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/DDS/ pod tymi "chlpatymi" spektrami); napriklad ak by sa DDSka clockovala na 200MHz, tak by sa dal vyuzit fref-fout na tych 144MHz a 2*fref+fout na 432MHz (mozno aj ine ale ine pasma nepoznam, a na tych vyssich uz to asi bude problematicke). "Jediny" problem je, ze je treba mat filter nie typu dolna priepust, ale pasmova priepust. Na druhej strane ich staci mat vdaka konkretnemu ucelu pomerne uzkopasmove, naviac take filtre prave pre tie amaterske pasma su pomerne bezne kupitelne ako hotove (aj ked netusim, ci su na tento ucel vhodne).

Takze aby som to skratil, mozno by bolo dobre mat nejaku moznost odoberat signal este spred "defaultneho" rekonstrukcneho filtra, resp. ho nejako premostit.

wek