[OT] vyber zrcadlovky

RV vicek.radek na cpost.cz
Středa Únor 1 10:48:01 CET 2012

DSLR si dnes kupuje kdekdo - z mych kamaradu a kamaradek to bylo jen za
lonskych rok asi 4 s tim, ze nikdo z nich nedela a zrejme nikdy delat
fotky nebude. Jsou to vsechno pripady, kdy radi foti a zjisti (nebo jim
vysvetlim proc), ze nektere fotky zadnym kompaktem nikdy nevyfoti a neni
to v zadnem pripade kvuli objektivu toho kompaktu.
Predevsim kvuli tomu, ze maly cip kompaktu znemoznuje jakoukoliv praci s
hloubkou ostrosti, ktera je pro vnimani a dojem ze snimku jednou ze
zakladnich vlastnosti. Kompaktem proste snimek s objektem odpichnutym od
pozadi neudelate, protoze tam je proste ostre vsechno.

Z meho pohledu je mnohem lepsi zainvestovat do poradneho systemoveho
blesku, ktery se podepise na kvalite fotek mnohem vic, nez prvotne
investovat do pevneho skla o kterem nevim zda jej budu pouzivat. A ten
blesk je treba skoro porad - tam se o zbytecne investici mluvit rozhodne
neda.

Radek Vicek