JFET na 50V

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Prosinec 30 10:44:27 CET 2012

Aj ked ju drviva vacsina vyrabanych MOSFETov ma, nie je to inherentna vlastnost MOSFETu ako takeho.

V skutocnosti je MOSFET stvorterminalovou suciastkou: riadiace napatie je medzi gate a bulkom (substratom). Ale v drvivej vacsine aplikacii by bola otrava mat pre bulk nejaky specialny zdroj, a kedze by ju aj tak takmer kazdy spojil so sourcom, jednoducho sa to urobi priamo na cipe - to je dokonca take jednoduche, ze sa len urobi sourcovy kontakt trocha vacsi aby trcal von zo sourcovej diery az ponad bulk.

Teoreticky ide zabudovat diodu aj do JFETu, ale tam to nic zvlast pozitivne neprinesie (okrem vykonovych spinacov, kde sa nejaka dioda naozaj zabudovava, ale tipujem ze tam to nie je len taka jednoducha zalezitost s vyuzitim bulku, ale ta dioda bude zamerne vytvarovana niekde vedla tranzistora). Takze do malosignalovych JFETov sa nedava a tym padom tie JFETy su castokrat dokonale symetricke (da sa volne zamenit drain a source).

wek

PS. Len tak cvicne som sa k tomu Fairchildu pozrel, je tam 51 JFETov v oboch polaritach a s roznymi parametrami, pricom su vsetky v ludskych TO-92 a SOT23... :-)