[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Pátek Prosinec 28 12:34:25 CET 2012

Ty výměníky nebudou zas tak velké, cca 100x150mm. Fólie 0,1 je už při
této šířce taky dobře samonosná. Nevím jaká je optimální rozteč desek,
ale byl tady někde odkaz na home made výměník (taky z Al 0,1mm) a tam se
psalo 2mm. Když uděláte mezery menší, bude to sice lépe přenášet teplo,
ale zase klesá tepelný odpor mezi koncema toho protiproudového výměníku
(větší celkový průřez hliníku), což zase účinnost sníží. Ten plech 0,25
by to taky už asi o dost zhoršil i při těch roztečích 2mm. Ve výměníku
150x100mm při rozteči desek 2mm by tak bylo 1875mm2 Al, s fólií 0,1 je
to "jen" 750mm2. Jediný problém asi bude sehnat kde by mi z nějakého
plastu vyřezali (vysekali) distanční podložky. Ideálně ta rovná dlouhá
strana s tou šikmou z jednoho kusu a i s dírama na nějaké stahovací
šrouby, na které by se postupně desky navlékaly. Pokud vím, plast prý
laserem řezat nejde.
Anděl