[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Pátek Prosinec 28 10:04:47 CET 2012

Já si budu výměníky také skládat sám, ale jen malé pro každou místnost
zvlášť. Hliník 0,1mm (tedy oni tvrdí že je to 0,99 aby to ještě byla
fólie) kupuju v Kerametu. Otázka - je tak nutné aby ten plech na sobě
měl vylisované ty ťuplíky? Má to podstatný vliv? Původně jsem chtěl
používat tenký nerez. Když si spočítám celkový průžez materiálu, je tam
nezanedbatelná tepelná vodivost z jednoho konce výměníku na druhý, což u
protiproudového výměníku snižuje účinnost. Ten nerez by na tom byl líp,
ale s hliníkem se líp dělá a je levnější. Ostatně když i profi výměníky
se dělají křížové, kde ten protiproudový efekt je minimální a tomu
odpovídá i dosahovaná účinnost, asi nemá cenu to až tak řešit.
Anděl