Kopie MJ15003 jak overit kvalitu + paralelni razeni ?

Středa Prosinec 26 19:01:51 CET 2012

Když už na to máte navrženou desku, jistě je to silný argument. Jinak
porovnání bipolárů a fetů - nevím jak zrovna u těch MJ15003, ale z doby
kdy jsem ještě s výkonovýma bipolárama dělal, si pamatuju že v
katalogách byl špičkový proud obvykle cca dvojnásobek trvalého. Pokud
zdroj s takovým tranzistorem zkratujete a nemá vám tranzistor odejít,
musíte v první chvíli něčím spolehlivě a hlavně rychle proud omezit.
Obvykle odporem v emitoru a třeba dvě diody mezi spodním koncem toho
odporu a bází. Obvykle nemůžete čekat, až vám tranzistor zavře regulační
smyčka. U fetu to zdaleka tak kritické není. Např. takový IRF1405, který
asi nikdy nebudete provozovat na těch povolených 70A, snese impulzně
690A a zničí se v podstatě až po překročení teploty křemíku. První FETy,
KUN05 co dělala ještě Tesla, odcházely jen se na ně člověk špatně
podíval. Dlouho jsem jim pak nevěřil. Teď používám FETy i v lineárních
výkonových aplikacích a úplně bez problémů.
Anděl