Pre fanusikov elektriciek...
Vláďa Anděl
vaelektronik na vaelektronik.cz
Středa Prosinec 26 14:08:51 CET 2012
Je to různé. Někde (určitě v Ostravě) je na troleji +, někde -. Zásadní
rozdíl je ve vlivu na korozi úložných zařízení (potrubí v zemi, podzemní
nádrže, základové konstrukce některých výškových budov). Anodická
oblast, kde dochází ke zvýšené korozi, je v jednom případě u měníren, ve
druhém na konci napájeného úseku. Jen pro zajímavost - zemí jde běžně
10-20% trolejového proudu. Důvod? Odpor kolejí (a posilovacího vedení
pokud tam je), přizemění kolejí u nástupních ostrůvků, u měníren, koleje
v silnici spojené se zemí.
Anděl
Dne 26.12.2012 11:42, Pavel Hudecek napsal(a):
> V troleji je +. Ale je z nějaké speciální slitiny, která je oproti
> mědi mnohem tvrdší a přitom skoro stejně vodivá. Životnost elektrod do
> bodovačky, které byly jako provizorium vysoustruženy z kousku troleje
> mnohonásobně překonala originál:-)
>
> PH
>
> From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
> Jestli maji tramvaje minus v troleji tak by to melo opalovat hlavne
> sberac
> a ten se da vymenit.
>
> On Wed, 26 Dec 2012, Milan Mlynarčík wrote:
>> Suhlasim. Akurat neviem pochopit, ze ten trolej este zostane v jednom
>> kuse.
>> Nedivil by som sa, keby kusy toho drotu padali na zem podobne ako
>> toho ladu
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list