Pre fanusikov elektriciek...

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Středa Prosinec 26 14:08:51 CET 2012


Je to různé. Někde (určitě v Ostravě) je na troleji +, někde -. Zásadní 
rozdíl je ve vlivu na korozi úložných zařízení (potrubí v zemi, podzemní 
nádrže, základové konstrukce některých výškových budov). Anodická 
oblast, kde dochází ke zvýšené korozi, je v jednom případě u měníren, ve 
druhém na konci napájeného úseku. Jen pro zajímavost - zemí jde běžně 
10-20% trolejového proudu. Důvod? Odpor kolejí (a posilovacího vedení 
pokud tam je), přizemění kolejí u nástupních ostrůvků, u měníren, koleje 
v silnici spojené se zemí.
Anděl

Dne 26.12.2012 11:42, Pavel Hudecek napsal(a):
> V troleji je +. Ale je z nějaké speciální slitiny, která je oproti 
> mědi mnohem tvrdší a přitom skoro stejně vodivá. Životnost elektrod do 
> bodovačky, které byly jako provizorium vysoustruženy z kousku troleje 
> mnohonásobně překonala originál:-)
>
> PH
>
> From: "Petr Simek" <psimek na jcu.cz>
> Jestli maji tramvaje minus v troleji tak by to melo opalovat hlavne 
> sberac
> a ten se da vymenit.
>
> On Wed, 26 Dec 2012, Milan Mlynarčík wrote:
>> Suhlasim. Akurat neviem pochopit, ze ten trolej este zostane v jednom 
>> kuse.
>> Nedivil by som sa, keby kusy toho drotu padali na zem podobne ako 
>> toho ladu 
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list