[OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Prosinec 23 23:57:36 CET 2012

Aha, takze v teto oblasti se caruje s pomerem vzduchu ven/dovnitr.
Diky za informaci, takze je treba si vzdy zjistit, jak to vyrobce udava.
Jinymi slovy v jejich pojeti "teplo" neznamena fyzikalni teplo, ale
rozdil teplot vzduchu, bez ohledu na jeho mnozstvi. Takze je to
stejna kategorie jako udavani vykonu cinskych HiFi.

Diky.
PL

From: hutta.j na seznam.cz
To: HW-news
Sent: Sunday, December 23, 2012 10:03 PM
Subject: [OT] Male rekuperacni jednotky pro vetrani

Parametry nejsou ideálni jsou to ciste marketingove lzi.
Účinnosti az 84% nedosahnete ani velkou rekuperacni jednotkou natoz takovym siditkem.
Jak k tomuto cislu dosli? Jednoduse, ucinnost uvadi pri provoznim nerovnovaznem stavu tedy pri nasati 7.8m3 a odtahu 15.7, tj. pri pomeru 2:1. Pri rovnovaznem  stavu je ucinnost, az 42% :-). Pokud z az udelame prumerne hodnoty, dostanete se nekam mezi 30-35%.

Za hodinu provozu tnasajete 7.8m3 vzduchu a pokud tento ohrejeme o 15C tak pri ucinnosti 35% usetrite 41kJ tj. 0,011kWh. Pokud budeme pocitat na kWh tepla 2Kc usetrite za hodinu 0.022Kc pokud uvazime, ze je tento kram o cca 8000kC drazsi nez bezny ventilator
tak mi vycházi navratnost na jeden nikdy :-) To jsem zcela zanedbal spotrebu motoru a ucinnost trafa na tech 24V

Jak vidite tak se slusnosti nema obchod nic spolecneho :-)

Hutta