RE: Zapojení optronu na 230V

Pavel Poucha p.poucha na papouch.com
Čtvrtek Prosinec 20 10:40:39 CET 2012

Dobrý den,

s tím odporem v sérii jsem se kdysi natrápil. Pořád jsem dával rozměrově
větší a větší a stejně odcházel. Je krátkodobě napěťově namáhán. Nakonec to
vyřešil drátový odpor 2W - a ten vřele doporučuji. Máme ho v jednom
zapojení, dodáno cca 800ks a je to bez problémů.

S pozdravem
ing. Pavel Poucha
jednatel
pavel.poucha na papouch.com

Papouch s.r.o.
Strašnická 1a, 102 00 Praha 10
Tel. +420 272 732 827
Fax +420 272 681 232

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Thursday, December 20, 2012 9:55 AM
To: HW-news
Subject: Re: Zapojení optronu na 230V

Diky, jeste jsem zapomel dodat, ze ten odpor 1k planuju 2W metalizovany, s
SMD (2512)  mam totiz problem v prilozenem zapojení - je to nelogicke, ale
hori pri vypnutem!!! triaku, 4k7 se tam zase dost hreje, zatim to nechapu a
budu to muset nekdy promerit (ale odstraneni odporu zatim situaci vyresilo).
Asi jen bez zateze, takova zahada, asi nejake spicky???... Spinani se zatezi
jinak funguje OK. Ve starsich zapojenich mam normalni 100R 2W s vyvody a ty
jsou bez problemu.
K tem keramikam vetsich kapacit mam respekt, radsi tam vrazim normalni elyt,
stejne je tam jen do poctu, k tomu muzu pridat 100nF na spicky.
100n na vstupu bude samozřejmě síťový X2.