[OT] Ropa

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Prosinec 18 01:38:28 CET 2012

Ono to neni exaktne meritelne cislo, navic je to v kazde lokalite jinak.
Otazkou je taky duveryhodnost mereni (pokud si sejkove misto 10 Mercedesu
koupi 20 Bentleyu, tak EROEI klesne, protoze to je jiste naklad na tezbu).

Pro Blizky vychod se myslim uvadelo 20-30. Nekdy se uvadel strmy pokles
v nedavne minulosti, coz zase moc nekoresponduje s tim, ze sejkove
investuji velmi malo (pry), a tvari se, ze jim ropne zasoby neubyvaji.

PL

From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, December 18, 2012 1:15 AM
Subject: Re: [OT] Ropa

18.12.2012, 1:06:10

Jak kde. U ropnych poli v Lybiji, je to udajne 1:10, kdezto u
kanadskych ropnych pisku (ktere maji zachranit ameriku) 3:5.

Problem je ale mnohem obecnejsi, teoren klesajicich vynosu zda se
plati i v zemedelstvi. A co je nejhorsi, zda se ze plati bohuzel i v
pripade samotneho lidskeho poznani.
Napr. obrovsky narurust usili a nakladu ktere bylo nutne vynalozit na objev
jedne pitome castice ( a nic nemeni ani to ze ji nekteri nazyvaji
bozskou) v porovnani s naklada na objev dejme tomu protonu pred sto
lety.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz