Chlazeni SMD vykonovych prvku?

Sobota Prosinec 15 22:23:30 CET 2012

Pokud to má být ročníková práce a budete se hluboce zamýšlet nad
principem a přesností regulace spínaného zdroje, pak máte dvě možnosti.
1. klasická zpětnovazební regulace, šířka impulzů se mění až podle změn
výstupního napětí. Zpětnovazební smyčka musí dostatečně rychle a přesně
reagovat na zvlnění na filtračním kondu a na kde jakou změnu síťového
napětí. Např. pro 5V zdroj není problém dosáhnout zvlnění 10mV, 1mV už
problém je.
2. řízení dostatečně rychlým MCU, ideálně po každé periodě měřit vstupní
a výstupní napětí, proud a podle toho počítat šířku dalšího impulzu.
Pokud ten výpočet bude složitější (PID regulace), asi budete potřebovat
hodně rychlý MCU.

Samosřejmě pokud použijete na výstupu tu lineární regulaci, na přesnosti
napětí spínáku zas až tak nezáleží.

S digitálně řízeným spínákem sice zkušenosti nemám, ale znám rozdíl ve
vlastnostech analogově a digitálně řízeného tyristorového regulátoru. U
toho digitálního (Simoreg) bez ohledu na aktuální velikost protinapětí
zdroj nareguluje správný proud během první periody, pokud se do
parametrů správně zadá indukčnost filtrační tlumivky a odpor připojeného
obvodu. Analogový můstek v závislosti na protinapětí (počtu připojených
článků) nastavoval proud jednotky až desítky vteřin.

Anděl

Dne 15.12.2012 21:46, Andrej Jancura napsal(a):
> Dobry vecer,
>
> chvalim Vas pocin venovat sa spinanym zdrojom. Ste jeden z mala, ktory
> sa venuje niecomu, co sa mu hodi aj v dalsej kariere.
>
> K Vasim poznamkam len tolko, budete tam mat rozne spicky, ktore
> presiahnu Vase najhorsie ocakavania a budu Vam horiet suciastky. Ja by
> som sa preto drzal niecoho primitivneho, kde staci pridat par r,c,
> transilov a mat pokoj...
>
> A.

>>> 18W je spickova teoreticka ztrata pri plnem zatizeni vysledek nevyplati se