Spinany zdroj (bylo: Re: Chlazeni SMD vykonovych prvku?)

Jirka zaloha na volny.cz
Sobota Prosinec 15 21:31:17 CET 2012

Max. výkon 100W kde byste viděl? Výstupní celého zdroje, výstupní
spínané sekce, ztrátový na lin. regulátoru nebo jaký?

Pokud výstupní spínané sekce, pak těch 100W je na flyback právě tak mez
použitelnosti. Jinak doporučuju jednočinný forward, sice potřebuje
akumulační tlumivku, ale zase výrazně méně zatěžuje filtrační
elektrolyty (z principu).

Proč řešíte něco novějšího, než je TL494? Materiálů o ní je spousta, je
dostupná za pár peněz, jak už jsem psal, bylo by snadno možné
modifikovat PC zdroj. Kromě toho se dají využít informace od podobných
typů řídících obvodů - je jich celá řada, ať už mám na mysli topologii
typu jednočinný forward, nebo polomost s vazbou kondenzátorem (jako v AT
zdrojích). Princip je pořád tentýž, nakonec to zobecňuje i ten
kalkulátor na http://schmidt-walter.eit.h-da.de/smps_e/smps_e.html

http://www.onsemi.com/pub/Collateral/AN983-D.PDF

http://www.ieeta.pt/~alex/docs/applicationnotes/designing switching
voltage regulators with tl494.pdf

http://www.ti.com/general/docs/lit/getliterature.tsp?baseLiteratureNumber=slva001&track=no

http://www.8085projects.info/post/Inverter-circuit-board-and-maintenance.aspx

http://www.poweresim.com/index.jsp?ApplicationIdx=9&ChangeApplication=9

http://www.ti.com/tool/powerstage-designer

K inspiraci (i jinými typy zapojení) může sloužit třeba
http://danyk.wz.cz/s_atx.html popř. http://danyk.wz.cz/index.html sekce
"Impulzní (spínané) zdroje"

Frekvenčně bych se držel mezi 50 - 100 kHz, stále jsou na to nejlépe
sehnatelná jádra a spínací prvky to stíhají dobře.

Rozumím tomu, že mlaďoch má tendenci použít nějaké "moderní" prvky,
potíž je ale v tom, že bývají obtížně dostupné (zejména kusově) a pokud
jde o jednočipová řešení, moc tam toho neovlivníte. Kromě toho Topswitch
jsou tuším všechny flyback.

---
Jirka