chůvička na hlídání dětí - kmitočet?

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Prosinec 14 21:45:27 CET 2012

Zdravím,
  Vámi zjištěné pásmo je přesně pro tyto chůvičky stanoveno. Je tam několik
kanálů.
  Nemám sice spektrák, ale zato mám několik radiostanic, které poslouchají
všude možně včetně tohoto pásma. Také jsem zkoušel "zaměřit mimino", ale
myslím, že ten výkon tak velký není, spíše bych tipoval, že tam máte těch
chůviček více a plynule přecházíte z jedné do druhé. Alespoň ty, co slyším
tady, mají dosah tak 200m, ale myslím, že můj přijímač je lepší než jejich,
takže s ním to bude slabší.
  Většina těchto zařízení nevysílá trvale, ale když je v místnosti úplné
ticho, tak se vypnou a jen občas krátce zaklíčují, aby přijímač věděl, že
jsou stále živé. V modulaci některých z nich je slyšet podhovorový signál,
který není ani CTCSS, ani DCS (má rádia mají scanner na obojí a nikdy to
nepoznala), zřejmě to bude nějaké proprietární kódování, a ten se používá
buďto jako digitální squelch nebo to možná přenáší i nějakou telemetrii
(některé z těch lepších chůviček snad měří i teplotu a některé další
parametry v okolí dítěte). Každopádně jsem s tím i já občas slyšel věci,
které bych tedy já osobně dobrovolně do éteru neposílal :-).
  Zdraví Pavel