OT: instalaterina

Vladimir Nerud newlad na centrum.cz
Pátek Prosinec 14 16:22:57 CET 2012

Dobry den,
s tim co uvadite konkretnim zkusenost nemam, zato mam, a velmi dobrou,
zkusenost s jiz zminenym Loxeal 58-11
www.loxeal.cz/cs/prumyslova-vyroba/anaerobni-lepidla/loxeal-58-11/
a take s Loctite 577  http://zkr.cz/0xn
Zdravotni nezavadnost (jak relativni pojem) je u techto vyrobku zarucena,
pokud jde o rozebiratelnost spoje, muzete zvolit snadnou, nebo stredni. Mne
se osvedcilo mirne nahrati horkovzduskou. Lepidlo zmekne a spoj povolite
snadno.
A co se tyka klingeritu, jak pise AZE, "instalater" kecal, a firma
prosperuje:
http://www.klinger.co.uk/
Vladimir

-----Původní zpráva-----
From: Evzen Horna
Sent: Thursday, December 13, 2012 11:25 PM
To: HW-news
Subject: OT: instalaterina

Hezky vecer,

kdysi davno, kdyz jsem kupoval vodovodní baterie, mi byl na sroubove
spoje doporucen teflonovy anaerobni tmel. Popis byl pouze francouzky,
coz mi nic nerika. Nicmene se s tim velice dobra dělalo, vse tesnilo jak
ma. Podle popisu
VAL-FIL
eau
Mastic anaerobie
pour filetages
au teflon P.T.F.E

by se melo skutecne jednat o anaerobni teflonovy tmel na zavity pro
vodu. Tento tmel jsem pak jeste parkrat videl v prodejnach vodo/topo
nebo se sanitarnim zbozim.
Po mnoha letech, kdyz se zbyvajici tmel jiz stal nepouzitelnym, jsem po
nem zacal patrat, ale nikde jsem nic nenasel. Vyrobcem by mel byt
GUARNITEX. Na jeho strankach jsem nic podobneho take nenasel. Ponekud
jsem tedy znejistel, zda treba neslo o pro dany ucel nevhodny produkt.
Moznym problemem by mohla byt demontaz takoveho spojeni. To jsem zatim
nepotreboval zkouset. Nicmene spise bych se rad ujistil o zdravotni
nezavadnosti. Nemate, prosim, s timto tekutym tesnenim někdo zkusenosti?

Predem dekuji

EH