odpadní toner - Re: Jak spravne plnit toner do cartridge HP 92274A (HP 4MP)

Ales Filip nostromo na khnet.info
Čtvrtek Prosinec 13 13:16:22 CET 2012

Vpisováno:

Dne 13.12.2012 10:55, Admin HWnews napsal(a):
> Myslim, ze to neni uplne presne.
>
> Nijak jsem se o to extra nezajimal, ale kdyz jsem se driv ruzne v
> praci nachomytnul k servisu tak to fungovalo jinak.
>
> Bezne male laserovky pouzivaji toner, ktery je jiz sam o sobe
> magneticky - smes kovoveho prasku a nejakeho plastu, ktery se teplem
> zapece do papiru a zafixuje cerny kovovy prasek.

Není to směs. Je to přímo kovový prášek potažený plastem. Zabraňují tím
opotřebování třecích ploch. Přece jenom kov zabalený v plastu má menší
abrazivní účinky než kov samotný.

> [...]
> prenos toneru na selenovy valec.
>
> Takhle to funguje u B&W kopirek a levnych tiskaren, kde se meni cela
> tiskova jednotka.
>
> U velkych salovych tiskaren zrejme kvuli probehu a jinemu rezimu
> servisu se pouziva zrejme nemagneticky toner a tzv. developer - coz
> jsou malinke poplastovane ocelove kulicky - ten zajistuje dopravu
> toneru po tiskarne, ale vlastniho procesu tisku se neucastni. Do
> tiskarny se dosypava toner po kilech a pak jednou za x hodin se
> provadi i vymena developeru - je to kvuli tomu, ze se z kulicek osoupe
> ten plast a zrejme pak nefunguji jak maji.

Tohle se už moc nepoužívá ani u velkých strojů. Právě kvůli tomu, že se
developer z vývojnice ztrácí, a musí se doplňovat. Po nějaké době se
musí vyměnit úplně.

> Tohle je asi i duvod pro u barevnych laserovek se developer take
> pouziva, protoze barevne pigmenty zrejme neni mozne udelat magneticke.

Ano. U barev se používá developer. Zatím to jinak udělat nejde.