Google pre pamatnikov :)

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Čtvrtek Prosinec 13 11:42:24 CET 2012

Tak to já měl k ZX Spectru připojený el. psací stroj. Elekromagnety
byly  v matici, 8 bitů a 2x 74141 to zvládly utáhnout (jedna budila
pnp tranzistory pro horní konec).
Šlo s tím psát spolehlivě 10zn/s (kromě odřádkování, než se válec
vrátil to byla věčnost). Při vyšší rychlosti se už potkávaly sousední
typy. Výhoda byla že se se tím daly psát několikanásobné průpisy.
Strkal jsem do toho roli dálnopisného papíru, dle potřeby s 2 kopiema.

Na sběrnici jsem měl přiletovaný FRB konektor, byl rozhodně
spolehlivější a tehdy i lépe dostupný než původní přímý konektor.
Kupodivu mi nikdy nic neodešlo.

To byly časy. Ještě ho mám schovaný (ZX, ta tiskárna někde zmizela v
propadlišti dějin, což mě velmi mrzí).

Tomáš