Google pre pamatnikov :)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Prosinec 12 20:11:18 CET 2012

Shodou okolnosti taky v roce 1982 jsem pripojil ZX Spectrum ke skolnimu
pocitaci ADT4500. Udelel jsem to jako simulator ctecky dernych pasek
FS1503, takze to bylo i docela rychle. Ten snimac delal 1500 znaku/sec,
diky oboustrannemu hadshake ale to s tim pripojenym Spectrem cetlo
jeste o dost rychleji.
Jinak videt realnou ctecku FS150x byl docela zazitek, kdyz to stacil pocitac
odebirat, tak paska z toho letela poradne velkym obloukem.

PL

From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Wednesday, December 12, 2012 7:54 PM
Subject: Re: Google pre pamatnikov :)

  Ten dálnopis byl později moji první periférií vlastnoručně připojenou
k ZX Spectru. Protože jsem se tehdy panicky bál cokoliv připojovat na
neposílenou zadní sběrnici, na kterou jste jen křivě pohlédli a shořelo to,
řešil jsem to poctivě spojařsky - tónovou telegrafií, značky se vysílaly do
nahrávacího výstupu pomocí CW na 16 kHz a detekovaly diodovo-tranzistorovým
obvodem, který rovnou spínal jazýčkové relé. Zvládalo to 75Bd do zbrojovácké
T100 levou zadní :-). Zároveň to byl jeden z mých prvních programů v asm
Z80, ještě psaných "ručním assemblerem", neboť programový jsem ještě tou
dobou neměl :-). To bylo ale až 1982...
  Zdraví Pavel