Google pre pamatnikov :)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Středa Prosinec 12 19:54:52 CET 2012

Zdravím,

> Opravdu krásný... ten zvuk dálnopisu a způsob práce mi připomněl počítač na
> ČVUT na Karlově náměstí, někdy tak kolem roku 1984.
>
> Člověk napsal zdroják na dálnopisu, vyděroval do pásky, tu smotanou hodil ke
> zpracování a druhý den měl v přihrádce výpis. Když někdo udělal jediný
> překlep, tak pěkně použít editaci typu "INSER, za řádek 35, DELETE řádek
> 15". A znova.

Ano, ano...
  První řádek (login) vypadal takto:
*U*331061,011422,EF4,HESLO
Dost se liší od dnešní formy :-). To první číslo bylo ID katedry a předmětu,
to druhé ID ročníku, studijní skupiny a studenta, EF4 bylo označení procedury
(práce s Fortranským programem) a poslední položka je myslím jasná :-).
  A cítil jsem se tam jako king, neboť jsem vždy předběhl frontu na dálnopis
a vhodil rovnou pásku do koše - nesporná to výhoda vlastního dálnopisu
v pohodlí domova :-). Rok 1980.
  Ten dálnopis byl později moji první periférií vlastnoručně připojenou
k ZX Spectru. Protože jsem se tehdy panicky bál cokoliv připojovat na
neposílenou zadní sběrnici, na kterou jste jen křivě pohlédli a shořelo to,
řešil jsem to poctivě spojařsky - tónovou telegrafií, značky se vysílaly do
nahrávacího výstupu pomocí CW na 16 kHz a detekovaly diodovo-tranzistorovým
obvodem, který rovnou spínal jazýčkové relé. Zvládalo to 75Bd do zbrojovácké
T100 levou zadní :-). Zároveň to byl jeden z mých prvních programů v asm
Z80, ještě psaných "ručním assemblerem", neboť programový jsem ještě tou
dobou neměl :-). To bylo ale až 1982...
  Zdraví Pavel