Zemneni laboratornich pristroju -- koax vs. 19" Al/Fe skrin

Marek Peca marek na duch.cz
Neděle Prosinec 9 18:21:23 CET 2012

Ahoj Balu,

diky za odpoved.

> (..)
> Podobny problem riesime neustale a vzdy to skonci u niecoho standardneho. Na
> rychle signaly pouzivame bud ethernetovy kabel kategorie 6 alebo 7 s
> prislusnymi konektormi. Velmi sa nam osvedcili tie od Hirose. Ethernetove
> konektory vyssej kategorie maju pomerne dobre VF parametre ale je tam riziko
> znizenej spolahlivosti koli tomu ze to cele drzi po kope ten plastovy pipik.
> (..)

Touhle cestou jsem chtel jit taky a trochu to na LVDS pouzivam (zatim
primo, dal jsem trochu experimentoval s 10b8b pres trafo, ale muj vlastni
serdes prilis nefungoval). Ale je fakt, ze na casomiru to jinak nez jen na
omezene pokusy nevyhovi -- uz kvuli tomu, ze o zlomky mm klokta ten
konektor v dire. My sice zatim merime jen ~6ps single-shot, ale kolegove
maji uz ~0.4ps RMS a po prumerovani tisice vzorku uz se to blizi fs.

> Na single ended signaly pouzivame SMA konektory, ktore su mechanicky velmi
> kvalitne vymyslene a su velmi spolahlive. (..)

Ano, na SMA ted delam uplne vsechno. Krome jineho maji pro nas tu velikou
vyhodu, ze maji kosmickou kvalifikaci. Jsou prima.

> Zaciname coraz viacej rozmyslat nad tym ze budeme signaly prenasat opticky.
> Sucasne telekomunikacne vysielace/prijimace stoja uz par desiatok eur a
> vyriesi to vacsinu problemov.

Na opticky prenos casu se taky vyhledove chystame se spolupracujicimi
ustavy. Zatim jsme porad jen elektronici a ne fotonici, a tam je bohuzel
porad navic ten prevod mezi elektronem a fotonem a zpet. Samozrejme, ze
pokud se nekdo na trapnou elektroniku vykasle a pracuje uz jen v opticke
oblasti, je to o necem jinem. Viz nedavny clanek nemecke vedatorky
G.Grosche o serizeni hodin na 300km s presnosti na 19 desetinnych mist
(letosni Science) :-)

Jinak, jakeho druhu komponenty jsi mel na mysli, SFP?

> Pokial ide o tvoje laboratorne pristroje, myslim si ze izolovanim a
> odzemnovanim si zalozis ovela viac problemov ako potencialne vyriesis.

Diky za nazor.

> Neverim tomu ze vasa aplikacia je tak citliva ze ked pouzijes kvalitne kable
> a kvalitne spolocne zemnenie ze nameras degradaciu fazoveho sumu.

Tak pri dobrem uzemneni k jedine zemi to bude v pohode, nebo v mezich
(soucasne) presnosti. Ovsem jakmile si nekdo natahne koax mezi budovami,
ma zadelano na problemy. Sinus jde jeste oddelit trafem, ale signaly typu
1pps uz hur.

Kazdopadne, co jsem tak trochu cetl v tech navodech na zemneni, hlavni
argument je o vyhlasce 50 a jejich zahranicnich ekvivalentech (NEC aj.).
Pravdou je, ze pripadne propojeni "plovouci zeme" vuci skrini by muselo
byt hodne odolne. Na vf by urcite prosakovalo, na nf snad ne.

Jeste to zvazim, ale uz se mi rysuje, ze se asi zaradim do davu bezostysne
uzemnujicich lenochu s tim, ze reseni problemu se presouva k
elektroinstalaci u provozovatele.

ZdraviM.