Vyuka informatiky (Re: OT: Linux vs. Windows)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Prosinec 6 09:09:57 CET 2012

Taky bych to tak videl. Narazil jsem "v blizkem okoli" na vyuku informatiky,
kde se mj. delala pisemka stylem "popiste, jak ve Wordu XXXX vytvorite novy
dokument, v nemz bude nadpis velikosti XX bodu a dva odstace atd." ovsem s
tim, ze pisemka probihala na papire, BEZ PC a hodnocena byla prave ta
presnost, s niz zak popise, na kterou polozku v menu ma kdy kliknout. V jine
pisemce bylo zadani "popiste rozdily v ovladani Wordu XXX a Wordu YYY" - coz
znamenalo, ze se zak musel nadrncet jednotlive polozky v menu a to menu tam
z hlavy vypsat.

Prestoze v IT delam od roku 1990, ani jednu tuhle pisemku bych nedal...
Zjevne je to zpusob, ktery muze (spatny) ucitel snadno vyhodnotit - "a tady
mu chybi kliknuti, body dolu". Ze by tam dotycny kliknul zcela automaticky,
to uz nikoho nezajima. O tom, ze na nejakou "domaci pripravu" tedy potrebuje
zcela identickou verzi OS i Office ani nemluve (Windows pouzivam, ale MS
Office mi do baraku nesmi - roky fungujeme na OO).

Jsem zvedavej, jak to bude probihat u nas, mam dceru na zakladce "se
zamerenim na vyuku informacnich technologii". Jestli bude po mne, bude zcela
jiste propadat uz na prvnim stupni, ackoli -prestoze ji je sest a pul- si uz
ted piseme pres ICQ a nema problem si na netu najit "tu spravnou" aktualne
oblibenou flashovku a tak podobne... Mam "trochu" problem s uznavanim
vnucenych autorit ("tohle je pani ucitelka a tu budes poslouchat, protoze
ona je ta chytra a ty ten debil") a dcera je do znacne miry po mne, takze
jestli dojde k zaveru, ze ten vyucujici je blb, tak bude velmi veselo...

Pavel Kutina