Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Prosinec 5 16:45:33 CET 2012

2012/12/5 Josef Štengl <ok1ced na nagano.cz>:
> Jasně že jeden má zášť. Ono když je jeden nucen k výkonu svého povolání
> používat (a nehodlám se dohadovat že si jeden může svobodně vybrat. Ano, ale
> bohužel, jeden také nezvládne dělat vše)
Ano, jeden si muze svobodne vybrat. A to o "delat vse" nejak nechapu.

 <irony> ten vymakaný OS od té
> hodňoučké firmy který je perfektně navržen na vývoj embedded (takové ty
> věci, které nemají ani monitor a mnohdy ani OS) </irony>
Kam na ty zvasty chodite? Ja jen abych tam nechodil. Jestli to je co
vam tvrdi v praci, tak si fakt najdete neco jineho.

 a spoustu věcí
> neumožňuje oproti zastaralým koncepcím OS
Tvrdim snad, ze je linux zastaraly? Protoze o tom se predpokladam
bavite? Nebo to tu nekdo tvrdil? (Nevsim jsem si, ale mohu se mylit).
Nebo to tvrdite vy?

(mimochodem, váš odhad používání
> GNU OS je podhodnocen. Penetrace GNU OS (vyjma androida) je, dle dostupných
> informací z webu, v současnosti v ČR mezi 3% a 20%. Včetně androida až 55% u
> zpravodajských serverů).
Prima. Takze Windows neni vetsinovym/dominantnim OS. Vy muzete byt
spokojeny, mne (a myslim, ze hromade dalsich NEMILITANTNICH uzivatelu
Win) je to uplne jedno

> Proč má jeden zášt.
>
> Práci ve slušné příkazové řádce - pro embedded vývojáře je to základ. (lze s
> produkty třetí strany, tedy je to nutnost). Ne každý dělá ve VS okýnka s
> automatickou konfigurací.
Ja sice delam v VS, ale ne okynka. (obcas teda i ty, ale vesmes jen
jako testovaci utilitku pro sluzby).
Delam v tom sluzby, delam v tom (.NET micro framework) veci pro
embeded zarizeni. Nutnost prikazove radky nepocituji (jako ze je taky
mozna). Co je spatneho na vyvojovem prostredi? Nepouzivaji lidi na
linuxu (a nejen) snad taky ruzna vyvojova prostredi? Eclipse a nevim
co jeste? Co je na tom tak spatneho? Neni to dostatecne hardcore? OK,
tak tedy jsem "pojidac kolacu". Mne to neva:)

> Virtuální obrazovky - dodnes není nic od MS, co by se dalo slušně používat.

Takze kdyz je MS autorem OS, tak musi napsat i vsechny utility?

> Standardní sytém úložiště pro spustitelné soubory (Proměnná PATH má jen
> omezenou velikost takže spoustu souborů pak řešíte _manuálně_ pomocí bat
> souborů). Velký bonus.
Pardon, co je standardni system uloziste pro spustitelne soubory?
Nechapu, rad se necham poucit.

> Grafické rozhraní, které si neporadí ani s takovou jednoduchou věcí jako je
> změna DPI. Asi v MS předpokládají 96 DPI navždy, takže když máte monitor se
> 150 tak je buď malé písmo, nebo se test nevejde do boxů. A ano nemá to řešit
> aplikace, ale grafická knihovna.
No kdyz si aplikace natvrdo rekne, ze box ma byt siroky 120 bodu, tak
co s tim ta knihovna ma nadelat?
Ale jinak mate 100% pravdu, toto v Win neni dobre vyresene. Ale to jak
jsou napsane aplikace tomu rozhodne nepomaha:(

> Slušné a přenositelné simlinky.
>
> Stabilní uživatelské rozhraní.
>
> Centrální správa instalovaného SW a aktualizací.
Ta prece ve Win je.

> Přehledná a dostupná konfigurace. Dostupná ve smyslu nastavím to u sebe a
> uložím to i s projektem abych nemusel obíhat x dalších počítačů a nastavovat
> to tam
Prehledna a dostupna konfigurace ceho? Ale tady opet plati - jak to
programator napise, tak to je. Ale at uz tu konfiguraci ukladam
kamkoliv (soubor, registry, databaze) - porad to jde "ulozit s
projektem" prece, ne?

Nerikam, ze jsou WIn idealni. To neni zadny system. Maji svoje chyby.
A ne malo. Mne nevadi, ze vy pouzivate linux. Taky jsem ho uz par krat
pouzil. Neublizilo mi to, ale s win se mi dela lip. Je pro vas tak
tezke to akceptovat?
Pokud ne, tak se mi vase zast zda zbytecna. Pokud ano, je mi vas lito:)
Marek