Jak zmerit tantal

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Středa Prosinec 5 12:50:54 CET 2012

Tak sa nam to tu tym EMC nejako mnozi... Najprv pcb, potom rs485,
vcera odrusenie motora a dnes kondenzatory. :)

Myslim si, ze s meranim kondenzatorov je to dost osemetna zalezitost.
Nahradna schema ma totiz tri prvky, C, ESR a ESL. Najjednoduchsie je
zmerat si rezonancnu f, vtedy Vam zostane len skutocny odpor vodicov a
esr. A zbytok si dopocitat. Pokial si pamatam zo seminara tak pre
rozne typy sa posuvala od par kHz pre elyty do par MHz pre keramiku.
Takze tomu zodpovedaju aj poziadavky na meraciu techniku a postup
merania. Mimochodom nedavno som cital taky odborny clanok kde za
zaoberali charakterizaciou kondenzatorov z hladiska aplikovaneho ac,
dc a teploty.

Mimochodom uz dlhsiu dobu ma mata taka otazka, ze ako spocitat
kapacitu filtracneho alebo blokovacieho elytu pri filtracii impulzneho
rusenia. Ja som pocital podla vzorca na wiki a potom meral
prakticky... A nejako som dokonvergoval k rozdielnym vysledkom, takze
by som sa rad opytat cteneho kolokvia, ze ako pocitaju kapacitu elytu
oni. Velmi pekne dakujem.

A.