Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Úterý Prosinec 4 23:23:10 CET 2012

> No ja nevim, Windowsy (od 95) jsou porad stejne - na vsechno staci umet
> klikat mysi. Nic vic neni treba.

Ano, akorat nechapu, proc s nami Bill neustale hraje tu bojovku, ze ty porad stejne dialogy ukryva v novych verzich do cim dal tajemnejsich a nelogictejsich mist (pochopitelne s cim dal omezenejsi moznosti se prepnout do stareho zobrazeni, protoze kdyby tam tu moznost dali, vsichni by se okamzite prepli a ani pes by po novych vymyslech nestekl). Korunu tomu daly listy v Office 2007 (i kdyz to uz neni OS, ale filozofie MS je vsude stejna) tak strasne efektivni, jak pry v MS vyzkoumali, ze az museli na svuj web dat prekladac:
http://office.microsoft.com/cs-cz/word-help/interaktivni-referencni-prirucka-prikazu-aplikaci-word-2003-az-word-2007-HA010074432.aspx
:-))
Ackoliv s novym Officem musim pomerne intenzivne pracovat jiz nekolik let, stale jsem si nezvykl, a strasne mi to zere cas a take nervy.

Nebo si zkuste treba napsat script, ktery nekde na serveru v anglicke verzi odpovida na otazku Y/N a pak ho spustte v totozne verzi Windows, kterou mate na stanici, akorat ze v ceske mutaci. Opet ztraceny cas a nervy nez prijdete na to, ze odpoved musite ve scriptu zmenit na A/N.

Ale jinak je ten system vpodstate konzistentni dokonce uz od nejakych 3.xx az do Windows 8, treba v tom, ze stale na obrazovce zobrazuje v RGB barevnem modelu. :-))) Myslim ovsem, ze vic toho spolecneho fakt jednotlive verze nemaji.  :-((

> Na Linuxu neni zadny vyvoj ze je porad vse
> stejne? A co treba nastaveni site pred 10 lety - analogove modemy a dnes
> kdyz do hry vstupuje IPV6?

Vzhledem k tomu, ze ten system ma, jak uz tady padlo, naprosto genialne vymyslenou zakladni filozofii, tak ackoliv je obrovsky vyvoj v HW i SW, ovladani je fakt stejne jako pred 10 lety. Vse v Linuxu je soubor at je to modem, procesor, klavesnice, obvody teplotnich cidel na desce nebo cokoliv jineho.  Nastaveni napriklad site je proste porad na stejnem miste, akorat Vam mozna do toho souboru pridaji nekolik zakomentovanych radek prikladu, jak nastavit napriklad IPv6, a vy proste stejne jako pred 10 lety vezmete stejnou klavesu Delete a smazete nekolik stejnych znaku # (cimz prislusne radky odklomentujete) a pripadne tam zmenite podle potreby nejakou hodnotu (podle zakomentovanych radek s navodem primo v takovem souboru).

Kdyz totez budu chtit udelat na uplne jine distribuci (ktera pravdepodobne nastaveni muze mit nekde trochu jinde), verte, ze diky pruzracne a jednoznacne filozofii stavby adresarove struktury potrebnou vec najdu do par minut aniz bych se musel oddavat cinnosti RTFM.

Jakub Serych