Odruseni kombinace stykac-kompresor 2kW

Úterý Prosinec 4 22:10:08 CET 2012

K rušení - co mám zkušenosti s našimi zařízeními před 20 lety, malé relé
spínalo 220V pro cívku stykače a tam vznikalo nejvíc rušení, protože to
relé bylo přímo spojeno s řídícím systémem. Stykač s cívkou 24V ovládaný
tranzistory tenhle problém v podstatě řeší. Odrušení stykače se
dobastlovalo třeba takhle
http://vaelektronik.cz/fotky/stykac.jpg

Ta prodleva - předpokládám že kompresor je u tepelného čerpadla
(lednice, mrazáku). Kompresor je natlakovaný a po vypnutí tlak klesá,
kompresor to ochlazuje. Může po nějakou dobu i zamrznout. Detaily bych
musel hledat v chytré knize, ale jednak se hlídal minimální interval
sepnutí a taky se někdy používalo ohřívání kompresoru. Příliš časté
rozbíhání nebylo pro kompresor moc zdravé. Dneska se to dělá jinak, jsou
kompresory s regulací výkonu.
Anděl