Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Prosinec 4 18:18:39 CET 2012

Dne 4.12.2012 11:16, Petr Zahradnik napsal(a):
> Původní zpráva ze dne 4.12.2012 od Kuba Jan:

> Ale to přece není nesvoboda. Máš možnost si svobodně vybrat školu, kam
> bude dcera chodit.Tak si přece vybíráš školu podle toho, jestli je
> dobře dostupná, jestli se tam kvalitně učí,
To by mě zajímalo, jak zjistím, jestli na nějaké ZŠ učí kvalitně.
Připomíná mi to heslo" v našem závodě produkujeme kvalitní ocel", tak
možná , že budou mít na takových ZŠ nějaké poutače, že jsou "IN"

> jestli tam dobře vaří,
> můžeš klidně vybírat podle toho, na čem se tam učí, jestli chodí do
> školy v uniformách apod. Pokud sis školu vybral, pak už se musíš
> přizpůsobit. Když tam mají Windows 7, tak tam kvůli dceři nebudou
> pořizovat linux, stejně jako když píšou na tabuli křídou a do sešitu
> plnícím perem nebo propiskou, tak kvůli dceři nebudou pořizovat na
> stůl kalamáře, protože zrovna ona to tak chce... Buď rád, že tam
> nemají ještě Windows 95, protože jsou aspoň trochu moderní.
A když ta škola bude 80 km daleko, je to stejně nanic...

> Co je na tom :-( ??? V Americe to je samý Mac ve školách. Na něčem se
> učit musí, ne? My jsme se ve škole učili na osmibitových počítačích. A
> nikdo neskučel, že se má ve škole učit IQ-151, zatímco doma má přece
> Sinclaira nebo Atari nebo Commodore...

Je to blbý srovnání, tenkrát se učilo na tom co bylo, a OS byl takový
jaký byl. Dneska si může člověk vybrat.
  Já jsem se tam samozřejmě informoval a až do 9 třídy jim tlučou do
hlavy wokna, office atd.
O tom že existují jiné OS ani zmínky. A to je skoro na všech ZŠ, teď
protože na to dala prachy unie a samotný Apple jim ještě blbnou hlavy
jejich tabletama.
Pravda, někde na školách ještě  mají W98, ale to nemění nic na tom, že
je to prostě masivní masáš a příprava a výchova našich potomků do
"stáda" mrňavýměkký.
Já to tak cítím.  Ale není to jen o té výuce. Proč si s novým NTB kupuji
i wokna? Já je nechtěl, bohužel NTB bez Woken nebyl.
Co se týče výuky už jsem sehnal "maníka" co je ochoten tam odprezentovat
pár hodin o základech  Linuxu a jeho výhodách a nevýhodách, ještě to
musím domlvit na třídních schůzkách.