Linux pro prosty lid - chvala Linuxu Mint Maya

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Prosinec 4 14:39:37 CET 2012

V textu..

Radek Vicek

Dne 4.12.2012 14:11, Michal Grunt napsal(a):
> Porad se bavime o beznem uzivateli.

a to je kterej? moje rodice vubec nepoznaji rozdil mezi tim, ze delaji
na win nebo linuxu - staci jim kdyz bydou mit na plose ty spravne ikony
- FF, TB a textak.

> Prepazky na Linuxu (pripadne na jinych postech kdy se to jiste
> administratori urputne snazili vzhledove co nejvice prizpusobit
> vzhledu Windows) viz jiny email.
No a proc by se urputne nesnazili? Kdyz to za prve funguje jak ma a
druhak neni treba nikoho preskolovat? Nastesti nejsme ouradove jako
socialka a dopravka - SW si dokazeme vyvijet sami.

Musi tedy uzivatel tohot stroje
> Linux znat? Asi ne. Staci mu zaklady toho co se ucil ve skole -
> Windows (dvojklik, naucit se psat na klavesnici atd.)? Asi jo.
Takze je v podstate jedno jestli na skole bude lin nebo win?

Nicmene zapominate na ten support co je za postama a to neni malo lidi.
Ti se ten linux museli naucit a nejsou to jen mladi a dynamicti jedinci
- byly to i zenske pred duchodem.

> I kdyz pisete, ze delate ve trech a jste samostatna divize, tak porad
> delate pro velkou firmu resp. zpracovava se asi nepomerne vetsi
> mnozstvi dat nez v bezne male firme o dvaceti lidech (ktere data
> primarne netvori, ale VT pouziva jako podpurnou techniku treba pro
> projektovani a psani dokumentace, prijem posty), tam ten serverovy
> procesor naddimenzovany vetsinou je (i kdyz to neni zamer).
Ne, nase cinnost (krome uradovani, porad, ceniku atd.) se dotyka posty
az okamziku kdy predame do prepravy fyzicke zasilky (mame kvuli tomu
dokonce vlastni postu) - v podstate co se tyka vlastniho predmetu
podnikani nemame s CP nic spolecneho - jsem idealni jednotka na
vycleneni z CP. Co se tyka mnozstvi dat - to je stejne jako s tim vejcem
a slepici - velka mnozstvi dat zpravavame prave proto, ze to dokazeme s
malou vlastni rezii - kdyz to tu zacinalo tak jsme zadne servery nemeli
- prvni SQL se koupilo v roce 1997 na lokalni evidenci zakzek v provozu

Server se
> v takove firme kupuje min. na pet let - muze vydrzet i dele, ale po
> zaruce na nem nikdo asi citliva data nechavat nebude.
to prece o tom neni - je to jen o tom kolik vas to stoji kdyz ten server
nejede - pokud to ma jet 24/7 tak si platite HW support, s tim, ze mate
garantovano, ze treba do 8h ten radic do te masiny tam proste bude i
treba po 10 letech od zakoupeni

Virtualizace se
> v mensich firmac vetsinou moc nedela, protoze to prinasi dalsi
> naklady (instalace a nastaveni podpurneho software, problem s UPSkou
> kdy musi mit LAN rozhrani, aby to "hromadne" komunikovalo,
> aktualizace softwaru pro virtualizaci, ne zrovna trivialni zalohovani
> kdy je opet potreba neco lepsiho - jasne funguje to pak lepe
> (snapshoty atd.), ale jsou na to potreba zase prostredky...) a mala
> firma vetsinou vice jak jeden server nepotrebuje.

ale hromadu nakladu to zase setri - treba tak, ze v pripade upgrade si
muzete dopredu vyzkouset zda to pojede a pokud ne, ze se snadno vratite

ale nevim jak to souvisi s tim co jsme resili