Konec zarovek

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Srpen 31 15:15:40 CEST 2012

V planovanom hospodarstve kohokolvek nikoho nezaujimala nejaka nezamestnanost. Aj keby tie ziarovky mali zivotnost v rokoch, tak do Sovietskeho Zvazu by ich mohli vyvazat viacmenej donekonecna, napriklad.

Niekedy v 80-tych rokoch som kupil niekolko ziaroviek TESLA N.Zamky (dnes Osram), ktore mali deklarovanu dlhsiu zivotnost (cislo si nepamatam, ale myslim ze to bolo viac nez 2x, mozno 5x, t.j. cca 5000h), a jasne bolo na nich napisane, ze je to na ukor farebneho podania (t.j. teploty, t.j. ucinnosti). A naozaj, nejake z nich svietia na chodbe pod stropom tiez nejakych 5m vysoko dodnes, a dodnes je to svetlo skutocne hnusne oranzove.

Smejd sa sice da vyrabat aj programovo, ale na druhej strane tu fyziku ocurat je velmi tazke.

wek