SDR

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Středa Srpen 29 17:59:24 CEST 2012

toto nie je uplne spravna uvaha.
Ak chcete priamo vzorkovat signal vyssej frekvencie tak na to musite mat
usposobeny AD prevodnik, v datasheete typicky parameter analogue bandwidth.
Pomale prevodniky s vysokym rozlisenim pre pomale signaly (ako napriklad
tie, ktore su pouzite v pristrojoch od Papoucha) nie su na toto urcene a
tento parameter maju nizky (nekompatibilny). Prevodniky pre rychle
aplikacie maju tento parameter casto aj niekolko nasobok maximalnej
vzorkovacej frekvencie co znacne pomoze.
Rychlost vzorkovania pritom nie je az tak podstatna. Podla vzorkovacej
teorie je jedna z podmienok ona notoricky znama ze vzorkovacia
frekvencia musi byt minimalne dva krat vyssia ako sirka pasma
vzorkovaneho signalu. Ak chcete povedzme priamo vzorkovat signal z 80m
pasma tak to zbezne analogovo pasmovo predfitrujete (netreba krystal,
urcite bude stacit nieco s operakmi), zosilnite a privediete na
prevodnik. Bude stacit vzorkovacia frekvencia niekolko sto kHz. Signal
si tym podvzorkovanim rovno prevediete digitalne do zakladneho pasma.
Ostatne sa uz dorobi v digitalnej domene.
b.