Optoclen v zavernem smeru.

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Úterý Srpen 28 14:41:57 CEST 2012

Pokud plati

ovlivnit buzeni teto kombinace.

Jde o podstatnou chybu uvahy. Pokud nemuzu ovlivnit, zda nebude k memu
zarizeni pripojen optron bez ochran v zavernem smeru, tak nemá cenu uvazovat
o ochrane sériovou diodou v zarizeni co jej budi. Ta pomuze snad jen jako
ochrana budice, pokud tam nekdo pripoji cosi zavanejici cizim napetim. Pokud
chci chranit libovolne pripojeny optron, tak musim mit budic idioten sichr,
coz znamena:

1) ze z nej nesmí teci vice nez je povoleny proud optronem v propustnem
smeru.
2) ze napeti na vystupnich svorkách nesmí prekrocit zaverne napeti optronu.

A spoléhat se na to, ze optron snese všechno bych rozhodne nedelal. Na to
jsem jich uz dost vymenoval. Je to asi jako se zdrojema, kde se zacina
kondenzatorama. Na I/O deskách se zacina ....

Radek (benedikt2hw.cz)