dotaz na motorovy mustek

Fanda Kopriva info na elektronikavyvoj.cz
Neděle Srpen 26 12:21:41 CEST 2012

Dobry den
ve vozicku mam motorovy budic s fety v mustku.Je na 50V ,ale spicky
muzou dosahnout i ke 100V.
Ridim spodni N fety pwmkou a horni protilehly P fet otevru  na
trvalo.Zkousel jsem jednou v ponorce nejaky driver na 100V ,ale
nedarilo se mi ho ukocirovat a kazdou chvili mi odesel.
Tak jsem zvolil otevirani horniho fetu tak ze mam mezi S a G odpor
10kOhm paralelne se zenerovou diodou na 12V.
z G vede odpor 10kOhmu do D maleho Fetu (sot23 na 100V) ,ktery vede do
zeme a otvira se z cmos.
Cele to fungovalo dobre jen kolega potreboval na opravu jineho zarizeni
ty horni fety a uz jsem je nesahnal.
Dal jsem tam jine a mam problem.Dokud neni v mustku zapojeny motor tak
se nic nedeje.
Jakmile tam zapojim motor tak zacne tect velky proud.Staci 10kOhmu odpor
misto motoru a horni fety se vyrazne hrejou
a misto 5mA  tece mustkem 0.25A.
Podle osciloskopu to vypada ze se horni fet ,ktery ma byt zavreny
pootevre spolu s dolnim v te same vetvi .

Funkcni tranzistor je ATP301 od sanyo 58mOhmu/100V/28A
a ma reverse transfer capacitance CRSS 150pF a Gate to Drain miller
charge 14nC

nahradni je IRF5210 60mOhmu/100V/38A
a ma reverse transfer capacitance CRSS 430pF a Gate to Drain miller
charge 80nC

Nemuzu na nic prijit tak mne napadlo, jestli je mozny takovy scenar.
Dolni  i horni tranzistor je zavreny a pres odpor 10kOh(testovaci misto
motoru) se pres
otevreny horni protilehly fet objevi na spolecnem bode plne napeti zdroje.
Potom se otevre dolni tranzistor a napeti na spolecnem bode klesne na nulu.
V tom okamziku se pres reverzni kapacitu CRSS (nebo jinak)prenese napeti
ma gate horniho tranzistoru a ten se na dobu
nez se vybije pres odpor 10kOhmu (mezi G a S) pootevre a pusti proud do
dolniho otevreneho tranzistoru.

Je toto mozne ? Co by se s tim dalo delat? Napadlo mne paralelne k
odporu a zenerce dat  M1kondenzator
aby spolkl prenesene napeti,ale vyzkousim to az v utery.

Diky Fanda