Re: OT - vrták do železobetonu

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Srpen 24 11:21:04 CEST 2012

 24.8.2012, 10:53:25

Pravdepodobne se jedna o vrtak ARTU. Od jinych obdobnych se odlisuje
hlavne tim, ze tahle znacka byla drive hojne prodavana prave na
ruznych stancich.
Ja s nimi mam bohuzel spise spatnou skusenost.
Byl jsem primo v sidle firny http://www.kovotechnika.wz.cz/artu.htm,
Veci ktere jsem poptaval (z ceniku), nemeli a podavac se podivoval,
ze by neco podobneho vubec melo existovat. Nakonec jsem koupil pouze
jeden vrtak 3,5mm, za ktery jsem zaplatil skoro dvojnasobek cenikove
ceny, cimz se jaksi ztratila cenova vyhoda teto znacky proti
konkurenci. Kratce na to jsem pak potreboval provrtat Al plech, ARTU
vrtak byl zrovna po ruce, tak jsem si rekl ze jej vyzkousim. Pri asi
treti otacce rup, high-tech pajeni nehigh-tech pajeni, tvrdokovova
desticka se z telesa vrtaku vylomila a stovka v pr... :-(

Tvrdokovove materialy jdou brousit tzv. zelenym karbidem kreniku,
ktery je ve skutecnosti spise sedy. Neni to nijak vyjmecny material,
dostupnosti ani cenou, kotoucek 100x10mm jsem pred casem platip cca
100Kc. Jen ta brusicka, kde jej mam, je na vrtaky do betonu dost slaba,
http://www.atas.cz/product-detail.php?lng=cz&sekce=2&menuid=10&detail=13
Artu vrtak jsem z vyse uvedeneho duvodu brousit nezkousel, ale beznej
vrtak do betonu, v nouzi nejvysi i na te minibrusicce docela jde.
Idealni na tvrdokov je jiste diamant nebo CNB, ale to je ponekud
specialnejsi zalezitost, ten SiC se na ruznych zamecnickych a
prirucnich bruskach vyskytuje celkem casto.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz