OT: ohyb trubky 50mm

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Středa Srpen 22 16:53:38 CEST 2012

>Co se tyka pruhybu, tak pokud je potreba dotaz formulovat presne, tak mi
>jde o to, aby dochazelo k nedeformujicimu ohybu do 1cm pri zatizeni 100kg

A co sa tyka priehybu,... tak ak by sme to zjednodusil tak ze by tam "akoze
neboli radiusy" cize by to bolo hranate U, tak ta vysledna deformacia by sa
skladala z def. tej zvislej casti (to by bol votknuty nosnik zatazeny
momentom M=F*L (to co tomu este pomoze sila od vzperu F tiez zanedbame)) a z
def. vodorovnej casti, to by bol zase nosnik votknuty, zatazeny silou na
konci F.
potom max priehyb voodorovneho nosnika na konci y=(F*L^3)/ (3*E*I) <= tato
hodnota by mala byt max ten 1 cm
a priehyb zvisleho nosnika na konci x=(M*L^2)/2*E*I
E=2.1*10^6MPa a I je kvadraticky moment prierezu trubky (pi*(D^4-d^4)/64)

je to aspon priblizne.... s timi radiusmi sa mi to nechce odvodzovat :).

ale ak to potom po tom ohybe vznikne elipsa bude to horsie ak hlavnu os bude
mat kolmo na ohyb...

m.