I2C lock-up

Ondrej leguanolog na seznam.cz
Úterý Srpen 21 18:06:11 CEST 2012

Svatá pravda - lidová tvořivost ohledně SPI nezná mezí. MSB vs. LSB nebo
délka slova 8/16/24/32 bit je to nejmenší. Setkal jsem ale také s
prohozeným CS bitem tj. byl aktivní v log. 1 nebo výstupem MOSI, který
byl multiplexovaný s interním bitem čipu a odmítal přejít do stavu
vysoké impedance. Tím pádem nešla sběrnice použít při současném zapojení
více slave. Čtení z čipu bývá někdy také lahůdka - různé možnosti zápisu
příkazu a opětovného čtení existují snad ve všech možných kombinacích.
Není proto od věci dát na datové piny (nebo alespoň MOSI) na vhodná
místa nulové odpory/propojky aby člověk případně věděl, který čip zlobí.

To s tím "bržděním" úplně nechápu - prostě máte CLK max. (sníženou
případně kvůli kapacitě spojů atd.) a na té posíláte do čipu data a on
je vždycky přijme. A pokud se má čekat na nějaký interní stav (např.
zápis do EEPROM) tak se obvykle čte registr/stavový bit.

Ondřej