OT Re: Stabilaky Kipor

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Srpen 21 11:06:00 CEST 2012

Hmmm to je problem prave malych a levnych pil - zvlast tech na zelezo
kde je jeste mirne prekroucen.

Meli jsme nejakou strojni pilu cca za 7kKc a tam pasy praskaly bez
ohledu na to jak kvalitni se kupovaly. Nakonec jsme ji prenechali
znamemu, kterej reze jednou za rok a koupili si Pilouse ARG 130 Super TK:
http://pilous.cz/pasove-pily-na-kov/pasove-pily/manual/arg-130-super/

ma to vedeni (ty kostky) pasu tesne pred rezem z tvrdokovu

je to samozrejme proti tej cine darda, ale pokud vim tak na tom za
nekolik let neprasknul ani jeden pas a to na tom tata reze skoro
vsechno. Pokud se ten pas nezm...vi nejakym tenkym matrosem tak ze
vylitaj zuby tak je s tim chlazenim skoro nesmrtelnej. Navic se na tom
da rezat na 0.5mm takze pak jednak clovek usetri na matrosi a take
nedela zbytecne spony dal pri frezovani/soustruzeni.

A taky samozrejme zalezi kdo ty pily svaruje...

Na chalupe mame vertikalni pasmovku, kterou delal jeste deda (skoro cela
drevena) a na tom se reze vsechno vcetne drivi do kamen - tam jsou Al
kola (take cca 50cm prumer) odlejvane do doma delane formy a je na to
navulganizovana guma po ktere bezi list - sice obcas praskne ale neni to
tak strasne - navic ty pasy jsou jeste po dedovi a jsou po tech letech
uz krehke.

Radek Vicek