I2C lock-up

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 20 16:44:18 CEST 2012

>Ako zistim, ktory slave to drzi? SDA nohy tychto dvoch su od seba
>vzdialene asi 5mm.

No tak ich oddial, napr. odporom, ako pise pan kolega Vaiz. Ale asi to nebude potrebne - tipujem, ze bude stacit zatahat za reset nohu displeja. A je fakt, ze to moze byt displej zareaguvsi nespravne na data pre EEPROM, a naopak.

Mimochodom, u TME maju starsiu verziu "datasheetu" pre displej s prehodenym oznacenim noh RST a CS, to asi vies.

>V datasheete OLED drivera som nenasiel nic podozriveho.

No ja som nasiel podozrive hned na zaciatku - dva piny na data - in a out.

Je mi jasne, ze preco (kvoli multiprotokolarite); znamena to vsak podla mna aj to, ze na 99.9% nie je hardware taky ako predpisuje I2C norma, t.j. vstup odstranujuci glitche apod.

Dalej (7.1.5, b) ):

It should be noticed that the ITO track resistance  and the pulled-up resistance at “SDA” pin becomes
a voltage potential divider. As a result, the acknowledgement would not be possible to attain a valid
logic 0 level in “SDA”.

>ale ktovie co je skutocne pouzite vnutri, ci to nebude nejaky sikmooky
>SSD1307.

Sikmookejsi uz nemoze byt.

http://www.solomon-systech.com/en/page/history/ :  1999 Jul 	Solomon Systech established in Hong Kong

(HK bolo vratene Cine v 1997, aby si do toho nerypol).

>Tu resynchrozniaciu robim velmi pomaly, clock ma 10ms, lebo sa mi
>nechcelo nastavovat timer a 10ms zakladnu tam uz mam :-)

Nie resynchronizaciu, ale 9-ty bit pocas standardnej komunikacie som myslel. Resp. asi celu komunikaciu, kedze asi ten ack bit nepojde len tak predlzit.

Mozno je problem prave v tom "not possible to attain a valid logic 0 level"? Bolo by fajn to cele pozriet osciloskopom, ze ako ta 0 pri ACK vyzera, a vyskumat, ci sa na to nemoze seknut prave master (kontroler v MCU), trebars ked neuvidi ACK? Uplne idealne by bolo mat zachyteny "koniec" tej komunikacie.

wek

Daląí informace o konferenci Hw-list