Radioamater posluchac - antena

jan kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Srpen 19 14:38:06 CEST 2012

kdyz je tu takova HAM diskuse dovolim si tu "zaspotovat" . Jsem na dovolene
v 9A a mam tu s sebou FT-817 + LW . Vecer ( dnes urcite ) mezi 20-22 hod.
to zkousim na OK na 80,40 a 20 m bandu. Nejake qso uz mam, kdo ma zajem
zkuste..
Honza OK1M(H)K

Dne pátek, 17. srpna 2012, Glajc Pavel <pavel.glajc na del.cz> napsal(a):
> No já bych se do té "žumpy" moc nehrnul. Technické příspěvky a osobní
napadání a urážky jsou tam tak 1:200. Je mnohem lepší poslat dotaz sem, pár
radioamatérů (a to vesměs technici) jsou zde a určitě rádi pomohou. Drobné
odchýlení od HW snad tak nevadí - nakonec pravá radioamatéřina je přece
hlavně HW. Co se týká zkoušek a legislativy doporučuju web črk. www.crk.cz .
> Co se týká provozu tak si myslím, že není špatné začít třeba s poslechem
webového sdr radia.
> websdr.org je dobrej rozcestník, stačí poslouchat a dělat si úsudky o
šíření vln. Pár stanic je i ve střední evropě, tak i češtinu lze
zaslechnout. Výhoda je "vodopád" kde lze přehledně zjistit, kde se na pásmu
co děje. Co se týká antény asi bych začal s dlouhým drátem, pak již zmíněná
smyčková a nebo magnetická anténa. Klíčové slovo MLA (magnetic loop
antene). No a nebo se vrhnout směrem k pidivlnám a tam bych začel určitě s
laděným čtvrtvlným pahýlem.
> Nebo se rozhlédnout po okolí kde je nějaká "drátěná farma" a navštívit
příslušného radioamatéra.
> Smíme vědět QTH?
> Pavel Glajc alias2JGP

mam vice otazek. Zkusim googlit ohledne te smyckove anteny (akorat jak ji
budu ladit pokud bude antena napr. nekolik m od prijimace? - za zdi).
Dekuji za vycet pasem, vyzkousim je. Na vysilani potrebuji zkousky, nebo ne?

uživatele Jaroslav Meduna [meduna na mikroklima.cz]

Podobná