OT: patecni - N dratu

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Pátek Srpen 17 22:46:34 CEST 2012

Ahoj,
napred me napadlo take binarni deleni, ale pak me pod vlivem dalsich
prispevku napadlo neco jineho. Nahore se spoji postupne jeden (ten se
necha byt), dva, tri ctyri... az vsechny dojdou. Dole se vezme jeden a k
nemu se prozvoni vsechny ostatni. Ty, ktere pipaji, se spoji do skupiny
a dale se hleda jen mezi zbytkem. Tim dole identifikujeme samostatny
drat, dvojici, trojici atd.
V kazde skupine pak pokracujeme rekurzivne, ale uz muzeme projit vsechny
skupiny zaroven na jednu cestu nahoru a dolu.
Nakonec zbydou dvojice, ktere prozvonime proti prvnimu samostatnemu dratu.

Priklad pro N=21:

1. krok: (1) (23) (456) (789A) (BCDEF) (GHIJKL)
2. krok: (1) (23) (4) (56) (7) (89A) (BC) (DEF) (G) (HI) (JKL)
3. krok: (1) (23) (4) (56) (7) (8) (9A) (BC) (D) (EF) (G) (HI) (J) (KL)
4. krok  (1259BEHK) (3) (6) (A) (C) (F) (I) (L)

Je to tedy na 4 kroky a to bude lepsi nez puleni intervalu.

Pro jina N nez je soucet rady prirozenych cisel by se musely brat vetsi
skupiny, aby zbytek nekolidoval s uz existujici skupinou stejne velikosti:

(1) (23) (45)   -> nelze, jednoznacne je (12) (345), kde ale naroste
slozitost o jeden krok. Tech 21 jsem zvolil, protoze vychazi pekne.

Snad jsem neudelal nejakou botu. Doufam, ze se mi ted povede vypnout
hlavu a usnout :-)

Lada