Audio transformatorek

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 17 20:50:41 CEST 2012

Ano, translator, ja vedel, ze mi ten spravny termin unika :) Ty moje jsou s
porcelanovymi vyvody, uvnitr zalite v asfaltu - i kdyz doma tu izolacni
pevnost nevyuziju, je videt, ze to neni "uplne obycejne" trafo.

Bohuzel jich mam "skladem" opravdu jen jeden par, docela bych uvital,
kdybych jich nekde nasel jeste nekolik, ona je to takova docela univerzalni
soucastka.

Kazdopadne kdo ma moznost je nekde ziskat, vrele doporucuji - prestoze je to
velke, tezke a vypada to, jako kdyby to delal jeste Krizik, elektricky je to
k nezaplaceni.

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, August 17, 2012 8:18 PM
Subject: Re: Audio transformatorek

Zdravím,
  ano, tyto translátory jsou vysoce jakostní, protože se používaly kdysi i
na
analogových nosných systémech, kde ty stovky kHz byly potřeba k přenášení
dalších kanálů (např. 60kanálový systém musel chodit až do zhruba 250 kHz).
Proto byly vyráběny velice pečlivě a z kvalitního materiálu, protože
jakákoliv
nelinearita by prudce zhoršovala přeslechy mezi kanály a další vlastnosti
trasy.
  Samozřejmě záleží na typu, ale jejich další silnou stránkou je izolační
pevnost, obvykle se testovaly na 3 kV.
  Rovněž je třeba zmínit magnetické stínění (ten plech je tuším permalloy),
takže do trafa nelezou brumy ani pokud je např. v blízkosti jiných zdrojů
střídavého magnetického pole.
  Takže kdo tyto translátory má, obvykle ani neví, jaké bohatství vlastní
:-).
Já mám také jeden a nedám z ruky!

  Zdraví Pavel