Hlasitost USB audio zariadenia vo WinXP, was: Avast detekuje Trojana

Jirka MWW jirka.mww na gmail.com
Čtvrtek Srpen 16 22:04:46 CEST 2012

No je to tak, je to lauerát Nobelovy ceny. Ten WSJT program je mezi
radiomatéry velmi populární, nejen pro spojení od meteo stop, ale i
odrazem od Měsíce,
kdy ty signály jsou dost hluboko pod šumem a ten SW to dokáže z toho
šumu vybrat.
u odrazů od meteo stop je ale použita modiulace FSK441 - viz
http://en.wikipedia.org/wiki/WSJT_%28Amateur_radio_software%29.
Což je multisatvová frekvenční modulace, tj. jede se na plný výkon (
obvykle stovky watů ) a vysílá se vždycky půl minuty.
Pingy od meteoritů jsou poměrně silné, ale velmi krátké, zprávy se v
podstatě skládají s krátkých skupin zachycených znaků,
spojení se někdy podaří dokončit až třeba za hodinu nebo i déle.
Bohužel, přestože to je FM modulace, dékodovací algoritmus vyžaduje
nastavení určité klidové úrovně šumu, nad který pak vylézají ty pingy.
Pokud je ten signál moc silný, je i šum schopen vybudit dekodér ,
protože jak známo, šum obsahuje "skoro všechny"  kmitočty  v daném
pásmu
a tak to prolezei dekodérem.

Vzhledem k tomu, že perseidy už jsou fakticky pryč, budu mít teď čas
si stím nějak poradit. Jako schůdná se mi jeví dvě řešení :
a) Virtual audio cable
b) návrat k analogové cestě přes normální zvukovku v PC. Ten
transceiver má kromě USB taky audio výstup s konstantní amplitudou,
tak že nastavení úrovně nebude záležet na nastavení regulátoru NF
hlasitosti na rádiu.
Takže díky všem za rady, dost jsem se v této záležitosti naučil,
především okolo USB ( díky WEK) .
Můžeme ten thread ukončit.