ot: kviz na piatok

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Čtvrtek Srpen 16 18:53:07 CEST 2012

kvizova otazka - kolko inzinierov z CERNu je treba na instalaciu 100m
dlheho koaxialneho kabla?

http://dvaluch.web.cern.ch/dvaluch/temp/l4/

aby som vysvetlil, je to asi 50mm hruby koaxial, ktory sluzi na
distribuciu referencnej fazy pozdlz noveho linearneho urychlovaca ktory
teraz staviame. Kazdych par metrov kde bude urychlovacia struktura ma do
seba zapustenu -30dB smerovu odbocnicu (vyvinuta u nas - vid obrazok, je
ich tam asi 30). Odbocnice som takto konstruoval preto aby mali velmi
nizke odrazy do tej priebeznej linky, podla merania je to ca. 6x menej
ako konektory na konci.
Odbocnice sme montovali kym bol kabel na zemi a potom ho trebalo opatrne
zdvihnut do kabloveho zlabu na miesto urcenia. Kabel je sice lahky, ale
moc dlhy :-)