Re: RE: Radioamater posluchac - antena

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 16 15:54:11 CEST 2012

> DD, zaregistruj se do konference ok_list na crk.cz, kde jsou radioamateri.

No Jardo, já bych nikomu nedoporučoval se do žumpy přihlašovat.

> Z vlastnich zkusenosti bych ti doporucil dlouhy (zkratka je LW) drat 43 m

Nevím jestli jsi zkoušen takovou antenu připojit k širokopásmovému přehledovému přijímači, ale totálně by ho to zahltilo. Nepoužitelné.

> P.S. Jako tvoji prvni antenu bych ti smyckovou antenu na LB nedoporucil - na
> poprve ti asi bude chybet nejake "know how" a nejspis se nepovede, i kdyz se
> budes snazit. Kdezto LW ti bude urcite hrat!

Na smyčkové anténě nic není. Tlustý drát, tenký drát a ladicí kondenzátor. Kde to ladí se najde podle výrazně zvýšeného šumu.

Mluvím z praxe, podobný přijímač jsem v paneláku provozoval. Vnější laděnou smyčku jsem přilepil na rám okna, vnitřní smyčku na sklo. Vnější smyčka je z nejtlustšího ohebného kabelu který jsem sehnal, dolaďované je to plastovým ladičákem. Používal jsem to se Sangean ATS-909, což je podobný produkt, jako kolega pořídil. Směrová charakteristika se měnila otevíráním okna :-)

http://kufr.cz/~ok1iak/HAM/PoundShopRadio/loop-antenna.jpg
http://www.dxradio.co.uk/sangean/ats909.php

Vojta OK1IAK