Kalkulacka

Peter Bosnak lajost na zoznam.sk
Čtvrtek Srpen 16 11:06:28 CEST 2012

Tá  Casio FX-180P mi pripomenula, že ja som kedysi mal tiež niečo podobné.
Po hodinovom hľadaní som ju našiel a je to typ Casio FX-39, ktorá akoby z
oka tej FX-180 vypadla, lenže má trochu iný popis na tlačítkach a hlavne
ešte LED displej. Stála vtedy v Tuzexe asi 120 bonov. Boli v nej ešte dve
alkalické AA Duracel a po zapnutí sa displej rozsvietil.  Tie baterky tam
boli možno 8 rokov. Ale nebol som s ňou spokojný, po krátkej dobe začali
vynechávať tlačítka. A vynechávajú doteraz. Zrejme v tej dobe ešte nemali
zvládnutú technológiu, bola to vtedy dosť lacná značka. Asi pred tromi rokmi
som videl v Tescu v koši nahádzané kalkulačky s podivnou značkou Karce,
ktoré mali kopu funkcií a stáli iba niečo cez 200 korún. Zo zvedavosti som
jednu kúpil a po vyskúšaní daroval vnukovi, stredoškolákovi. Kalkulačka bez
najmenšieho problému funguje a vnuk si ju nevie vynachváliť. Od jednej z
prvých malých kalkulačiek som kedysi dostal pekný kopanec. Nebola to stolná
s digitrónmi ale displej bol asi dútnavkový a vnútri bol menič asi na 150 V.
Nič také som nečakal, keď som šmátral prstami po plošnom spoji.