Re: Re: Hlasitost USB audio zariadenia vo WinXP, was: Avast detekujeTrojana

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Středa Srpen 15 19:11:20 CEST 2012

> Čili jediné řešení pro wxp je nainstalovat obdobný
> softmixer, ale to už také bylo konstatováno, že přidává zkreslení dané
> převzorkováním

K zadnemu prevzorkovani nedojde, jen k nasobeni cislem < 1. To pokud se provede ve floating point a spravne se zaokrouhli, tak samo o sobe zadnou brutalni chybu nevyloudi, rekl bych tak maximalne pul bitu.

Problem je podle me bud uz v radiu - tedy uz zvukovka je prehulena, a nebo v software od K1JT, tedy ze neumi pracovat s plnym 16bit rozkmitem. Pokud je zvukovka prehulena, tak bych zkusil hnout na radiu atenuatorem. Apropos, atenuator ma byt nastaven tak, aby sum pasma jen mirne vylezal nad samotnym sumem radia, tim je dosazeno maximalniho dynamickeho rozsahu radia.

Jo a jeste je mozny, ze to nedekoduje ne z toho duvodu, ze je to prehuleny (jedno jestli uz na vstupu zvukovky a nebo nekde v signalove ceste software), ale ze ta zvukovka ma rozjety hodiny. Nektere programy maji kalibraci samplovaciho kmitoctu a tam se opravdu presamplovava. Mel jsem laptop, ktery pri samplovacim kmitoctu 8kHz byl 2.5% vedle. Pri 11kHz byl presne.

Vojta Bubnik