OT: plynový kotel - doporuceni, zkusenosti

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Srpen 15 15:57:41 CEST 2012

Dne 15.8.2012 14:07, Petr Labaj napsal(a):
> Nejsem prodejce kondenzacnich kotlu, takze na jejich prodeji nemam zadny osobni zajem.
>
> Nicmene neznam situaci, kdy by byl kondenzadni kotel horsi nez bezny kotel. Takze nevim,
> co bych mel zas tak moc pocitat.
> Dava-li nejaka funkce vyssi nebo stejnou hodnotu v celem realne myslitelnem rozsahu vstupnich
> hodnot, tak se nejaky "prusecik vyhodnosti" hleda docela snadno.
>
> Ale kazdy je sveho stesti strojvedoucim, takze at si koupi co chce.
>
> PL

Nejsem autorem příspěvku ohledně počítání, ale pokud se mně týče,
zvažoval jsem při výběru kotle i rozdíl mezi cenou běžného a
kondenzačního kotle (např. u dříve zmiňovaného Dakonu se jedná o cenové
hladiny cca 15 kKč (Dakon DAGAS 02 24 CT) - 25 kKč u kotle 24 kW (DAKON
KZ 24 C)). Pokud kotel poběží většinu času ve vysokoteplotním režimu,
kde se kondenzace neuplatní, vyhodil jste 10 kKč oknem. Úspor z
kondenzačního režimu se nedočkáte, protože váš "průsečík výhodnosti"
nebral v úvahu rozdíl v pořizovacích nákladech.

Ještě k tématu - jak je to u kombinovaných kotlů na ÚT/ohřev TUV? Tam se
vysoký výkon používá právě při ohřevu vody, jak je to s účinností
kondenzace v tomto režimu? Mám u kotle nastavenou teplotu TUV v
zásobníku na 55 st C, kotel je Junkers Cerapur ACU. Uplatní se při
ohřevu TUV kondezační režim?

JF